Alakul a nemzetközi összefogás


A lentebb felsorolt családok mellett számos cég, alapítvány és város ajánlotta fel segítségét a Notre-Dame újjáépítéséhez. Ilyen volt többek között:
  • A francia Total olajipari cég, amely 100 millió eurót ajánlott fel,
  • a francia Axa biztosító 10 millió euróval száll be,
  • a BNP francia bank 20 millió eurót, a Societe Generale 10 millió eurót ad,
  • a JCDecaux 20 millió eurót ad,
  • a Walt Disney 5 millió eurót küld,
  • Párizs városa 50 millió euróval száll be,
  • és, hogy magyar példát is hozzunk: Szeged 10 ezer eurót, a Mazsihisz pedig ezer eurót ajánlott fel.



Nem meglepő, hogy a francia gazdagabb családok és cégek voltak a legaktívabbak a felajánlásokkal, a tehetősebb családok felajánlásait és hátterét az alábbiakban gyűjtöttük össze:

Bernard Arnault, LVMH, 200 millió euró


Ha valakinek mond valamit a Louis Vuitton, a Sephora vagy a Dior márka, akkor nagyjából kitalálhatja, honnan szerezte vagyonát Bernard Arnault. A 70 éves francia üzletember a tulajdonosa az LVMH luxusmárkákat magába foglaló cégcsoportnak, mintegy 70 márkából álló birodalmat irányít. Az LMVH tavaly rekord eladásokról és profitról számolt be, ami elsősorban a kínaiak magasabb költéseinek köszönhető. Az üzletember apja építkezési cégének segítségével alapozta meg jövőjét, 1985-ben az építkezési üzletből gyűjtött össze 15 millió dollárt ahhoz, hogy megvegye a Christian Diort. Arnault és családjának vagyona jelenleg több mint 93 milliárd dollár a Forbes szerint. Ebből a Notre-Dame újjáépítéséhez 200 millió eurót ajánlottak fel.

Itt az 5 gazdag család, akiknek köszönhetően újjáépülhet a Notre-Dame

 

Forrás: lmvh.com

 

Bettencourt-család és a L'Oreal, 200 millió euró


A Bettencourt-család tulajdonában van a L'Oreal részvényeinek 33%-a. Liliane Bettencourt 2017-ben hunyt el, ezt követően lánya, Francoise lett a L'Oreal örökösnője és egyben a világ leggazdagabb nője is, miután családjával 54,1 milliárd dollárt birtokol. A család a l'Oreallal karöltve 200 millió eurót ajánlott fel az újjáépítéshez.




François-Henri Pinault, 100 millió euró


A francia üzletember is luxusmárkákban utazik, az ő és családja tulajdonában van a Kering, amely alá olyan márkák tartoznak, mint a Saint Laurent, Alexander McQueen és a Gucci. A cég az elmúlt évek alatt jócskán eltért eredeti tevékenységétől, édesapja a vállalatot ugyanis fa-és építőalapanyagokat értékesítő cégként hozta azt létre 1963-ban. A főtevékenységet azután változtatta meg és irányították a luxustermékek piaca felé, miután 1999-ben megvették a Gucci Csoportot. A családnak több mint 35 milliárd dollárnyi vagyona van a Forbes szerint, továbbá egy 3000 darabból álló műgyűjteménye, amelyekből 2020-ban terveznek múzeumot nyitni Franciaországban. A család 100 millió eurót adományozott a Notre-Dame újjáépítésére.




Marc Ladreit de Lacharriere, 10 millió euró


A 78 éves üzletember az elnöke és vezérigazgatója a Fimalacnak, amely a digitális médiára és ingatlanpiacra fókuszáló befektetési társaság. Ladreit de Lacharriere 1991-ben alapította a Fimalacot, 1998-ban pedig részesedést vásárolt a Fitch Ratingsben, ami tavaly 20%-ot tett ki. Az üzletembernek 4,2 milliárd dolláros vagyona van, ebből 10 millió eurót ajánlott fel a Notre-Dame-ra.

Martin és Olivier Bouygues, 10 millió euró


Az építkezésben, telekomban és médiában érdekelt Bouygues Csoport 20%-os tulajdonosa a két tetstvér, akik közül Martin tölti be az elnök-vezérigazgatói tisztséget a cégnél több mint 20 éve, fivére, Olivier pedig a vezérhelyettes. Apjuk indította újtára az építkezéssel foglalkozó céget 1952-ben. A testvérpár 10 millió eurót ajánlott fel saját vagyonából a rekonstrukcióra, de cégük is külön adakozik majd.




Címlapkép: AFP/ Eric Feferberg

 

 

portfolio